Forstå juraen: E-handel
E-handel er fuld af muligheder – og regler. Vi hjælper dig med at skabe overblik over, hvilke regler der gælder for netop din forretning – uanset om du sælger til forbrugere (B2C) eller til virksomheder (B2B).

Medlemmerne spørger – DM&T svarer

Hver dag hjælper vi vores medlemmer med rådgivning om reglerne, og på baggrund af det, har vi samlet svar på nogle af de hyppigst stille spørgsmål. Du får bl.a. svar på:
Skal fragtomkostninger betales retur ved delvis fortrydelse af et køb?
Varen er brugt, når vi modtager den retur. Hvad gør vi?
Forbrugeren henter ikke pakken – kan man opkræve et gebyr for uafhentede pakker?
Hvornår er en ordre bindende?
Må vi bruge billeder eller tekster fra nettet eller fra sociale medier?
Hvad skal vi være opmærksomme på, når vi bruger kunders anmeldelser på webshoppen?
De vigtigste regler for E-handel
E-handel rummer store muligheder for vækst og nye kunder – men det stiller også krav. Som virksomhed skal du være opmærksom på de juridiske regler, der følger med online handel. Nedenfor finder du et overblik over nogle af de vigtigste emner, du bør kende.

