Jon Evans

Jon Evans er en interantionalt anerkendt marketing-guru, og er bl.a. vært for den globalt anerkendte Uncensored CMO, verdens bedste marketingpodcast med over 2 millioner downloads i mere end 150 lande. Derudover er han Chief Customer Officer hos System1, den banebrydende kreative testplatform, der måler følelsesmæssige reaktioner på reklame og innovation og hjælper kunderne med at levere målbare resultater.

Jon Evans Headshot TM25 gul baggrund

Jon er vært for den globalt anerkendte Uncensored CMO, verdens bedste marketingpodcast med over 2 millioner downloads i mere end 150 lande.

Gennem dybdegående samtaler med de bedste CMO'er, marketinginnovatører og succesfulde grundlæggere afslører Jon den ucensurerede sandhed om, hvordan marketing virkelig fungerer.

Jon trækker på både sin podcast-indsigt og sin omfattende erfaring som CMO og styrker marketingfolk gennem sin podcast, overbevisende keynote-taler og interaktive live-events.

Ud over sin podcast-succes er Jon Chief Customer Officer hos System1, den banebrydende kreative testplatform, der måler følelsesmæssige reaktioner på reklame og innovation og hjælper kunderne med at levere målbare resultater.

The Extraordinary Cost of Being Dull

På TOPMØDE 2025 vil han præsentere »The Extraordinary Cost of Being Dull« for første gang i Danmark.

På baggrund af forskning med Peter Field og Adam Morgan afslører Evans, at kedelig reklame og kedelig marketingadfærd kan koste brands betydeligt mere for at opnå de samme forretningseffekter som engagerende kampagner. Data fra IPA-databasen viser, at kedelige kampagner kan kræve op til 10 millioner pund mere i medieudgifter for at matche effektiviteten af mere interessante annoncer.

Evans understreger, at følelsesmæssigt engagement er afgørende, da næsten halvdelen af de annoncer, der er testet af System1, ikke fremkalder nogen følelsesmæssig reaktion, hvilket fører til spildte investeringer. Hans keynote har til formål at inspirere marketingfolk til at prioritere kreativitet og følelsesmæssig resonans for at forbedre reklameeffektiviteten.