Guide: Sådan undgår du at få problemer med stylenavne

Mange brands benytter sig af stylenavne. Det giver kunderne en nem mulighed for at søge efter en given style, og når den kommer igen året efter under samme navn, men i en ny farve, er det også med til at skabe genkendelighed hos kunderne. Men det er desværre ikke risikofrit at bruge stylenavne. Faktisk kan det vise sig at blive en dyr fornøjelse.

Stylenavne

Stylenavne er tænkt som en hjælp, så forbrugere, forhandlere og virksomheden let kan skelne produkter fra hinanden og genkende tilbagevende styles. Men bag det ellers glimrende formål gemmer der sig en juridisk problemstilling, som særligt er udbredt i Tyskland, hvor flere danske virksomheder har fået ørerne i den juridiske maskine. For at din virksomhed kan undgå at komme i problemer, guider vi dig her igennem reglerne og giver dig gode råd til, hvordan man undgår at komme i problemer.

Den juridiske vinkel

Vil du vide mere?

Bliv medlem af DM&T i dag og få adgang til denne og mange andre artikler, ekspertrådgivning og meget mere.

Bliv medlem Log ind

Vil du høre mere?

Ræk endeligt ud og lad os hjælpe dig videre.

Camilla Christensen
Camilla Christensen

Juridisk chef, advokat (L)

97117245

cc@dmogt.dk

camilla2310

Rikke Mynster Johansen portræt
Rikke Mynster Johansen

Advokat, handelsjura og told

97117222

rmj@dmogt.dk

rikke-mynster-johansen-91bb384