Konference sætter spot på AI-mulighederne i livsstilsbranchen

Hvordan kan livsstilsbranchen udnytte AI til at skabe innovation? Netop det spørgsmål er omdrejningspunktet for en konference den 19. juni, hvor DM&T er partner.

ai konference - tekstil
Af Simon Hansen - sh@dmogt.dk - 21 May 24

Drømmer du om at accelerere innovationskraften i din virksomhed, blive mere kreativ, øge kvaliteten, sikre en mere effektiv drift og forstå dine kunder bedre? Så gemmer en stor del af svarene sig måske i AI.

På konferencen ”AI’s Innovationspotentiale i Livsstilsbranchen” sætter forskere, eksperter og branchefolk fokus på, hvordan AI kan revolutionerne den måde, livstilsbranchen produktudvikler, samler og bruger data på, og hvordan virksomheder kan få helt nye værktøjer og nå nye innovative højder.

Derfor inviterer DM&T, Træ- og Møbelindustrien - TMI, Dansk Design Center, VIA Design & Business samt Lifestyle & Design Cluster til konferencen, der både rummer den seneste viden og de bedste eksempler på virksomheder, der er lykkedes med at brug AI.

Tag værdifuld indsigt med hjem:

Konferencen giver indsigt i og eksempler på, hvordan brancherne kan udnytte de muligheder, som AI rummer for at drive innovation i forretningsstrategien og styrke virksomheder gennem ny teknologi.

  • AI’s nuværende og fremtidige rolle i branchen.

  • Hvordan kan AI forbedre leverandørkæder og produktudvikling?

  • Hvordan kan AI forvandle markedsføring, salg og kundeservice?

  • Lær hvordan virksomheder integrerer AI på tværs af deres organisation for at opnå maksimal effekt.

  • Forstå hvordan AI kan booste innovation, og hvilke tiltag der kan styrke forretningsudviklingen.

  • Afslut dagen med en session om vigtigheden af lederskab og fremtidens kompetencer i en verden, hvor AI har gjort sit indtog.

Direktør for erhvervsklyngen Lifestyle & Design Cluster, Betina Simonsen ser store muligheder for, at livstilsbranchen innovativt kan bruge AI.

”Design og innovation ligger jo dybt i DNA’et i livstilsbranchens, der altid har haft øjnene åbne for nye muligheder og værktøjer. AI kan netop bruges som et innovativt værktøj til at skabe ny måder at gøre tingene på, ikke mindst i forhold til data og den kommende EU-lovgivning. Jeg ser frem til en dag med inspiration til visionære nye ideer samt indblik i værktøj der kan optimere hverdagen,” siger hun.

Nye muligheder i hele værdikæden

Thomas Klausen, adm. direktør i DM&T mener, at AI allerede nu er indlejret i alle aspekter af vores digitale eksistens.

”Hver dag kan man blive overrasket over, hvordan vi kan få gavn af teknologien. Det gælder også i branchen, hvor AI giver helt nye muligheder i alle led af værdikæden. Men vi skal også erkende, at vi langtfra kender alle svarene på nuværende tidspunkt, og at vi er nødt til at være nysgerrige og åbne. Det er denne konference en oplagt lejlighed til,” siger han.

Lektor ved VIA Design og Business, René C. Larsen ser også et stort potentiale for anvendelse af AI i livsstilsbranchen, ikke mindst i de daglige rutiner:

”Kunstig intelligens repræsenterer ikke kun store, avancerede løsninger, men også alment tilgængelige værktøjer, der kan integreres i daglige arbejdsrutiner, siger han.

Fra markedsføring baseret på dataanalyse til automatisering af administrative opgaver, giver AI os værktøjerne til at navigere i en stadig mere kompleks industri. Jeg ser frem til at diskutere, hvordan både store og små AI-løsninger kan inspirere til nye ideer og praktisk anvendelse i modeverdenen”

Dagen byder på en række spændende talere. Glæd dig til at opleve:
  • Henrik Fabrin, AI lead hos Danish Industry samt tech & AI entrepreneur

  • Alis Sindbjeg Hinrichsen, forfatter af ”Reimagining The Value Chain”

  • Stefan Jensen, CEO, Optipeople

  • Malte Bjerg Vittrup, CEO, Hakio

  • Louise Koch, digital specialist og forfatter af ”Klædt på til Metaverset”

  • Jesper Lanther, Kvik A/S: Head of Digital

  • Ingvi Snædal, Trendhim: Communication Lead.

  • Christina Melander, Dansk Design Center, Direktør for digital omstilling.

  • Søren Lysemose Støvring, Actona Group. SVP Group Business Development

  • Louise Opprud, stifter af Work Life Lab.

  • René Claus Larsen, VIA Design & Business

Konferencen afvikles:

D. 19. juni 2024 kl. 10:30 – 16:00,

Textilen, Kulturcenter i Herning, Silkeborgvej 88, 7400 Herning Det er muligt at deltage både fysisk og on-line.

Læs mere om konferencen her