Undgå greenwashing i din markedsføring – hør eksperternes råd
Hvad kan man egentlig sige i sin markedsføring uden, at greenwashing-fælden klapper? Ny EU-lovgivning og Forbrugerombudsmandens nye anbefalinger kan give anledning til en lang række spørgsmål, særligt om dokumentationskravene, certificeringer og ikke mindst; hvad med konsekvenserne?
- Fra
- 19. februar 2025 - 12:00
- Til
- 19. februar 2025 - 15:00
- Sted
- DM&T, Frederiksholms Kanal 30, A5, 1220 København K
- Tilmelding
- Nederst på siden
Vi har endnu engang inviteret markedsføringseksperterne fra Bech-Bruun til at komme og fortælle om deres arbejde med lovgivningen og give os deres bud på, hvordan man skal tilgå kravene og den svære vurdering af, hvilke markedsføringsbudskaber, man kan kommunikere uden at komme i problemer. Arrangementet blev afholdt i Herning tidligere i år. Denne gang afholdes det i København.
På seminaret kommer vi blandt andet ind på følgende emner:
Generelt om grøn markedsføring, herunder
EU-lovgivning, bl.a. Empowering Consumers-direktivet og Green Claims-direktivet, med fokus på de væsentligste ændringer
Forbrugerombudsmandens nye anbefalinger
Dokumentationskrav
Hvad er kravene?
Hvad er konsekvenserne ved manglende opfyldelse?
Hvordan skal virksomhederne forholde sig, når de markedsfører sig i flere lande – er dokumentationskravene de samme?
Eksempler på sager
Certificeringer
Hvordan spiller certificeringskravene sammen med de generelle dokumentationskrav for generel grøn markedsføring?
Hvad er konsekvenserne, hvis en virksomhed lever op til certificeringskravene, men ikke til de generelle dokumentationskrav?
Er det nødvendigt, at certificeringerne skal tredjepartsvalideres, og giver en certificering så mening?
Bøder og andre sanktioner
Praktisk
Seminaret er fysisk og afholdes hos DM&T i København, hvor der vil blive rig mulighed for at stille spørgsmål.
Seminaret er forbeholdt DM&T’s medlemmer og er gratis.
DM&T tager forbehold for ændringer i programmet.