Hvornår må man sende nyhedsmails og anden markedsføring til sine kunder?

Sender I nyhedsmails til jeres kunder? Og har I indhentet lovligt samtykke hertil? På dette webinar giver vi dig et overblik over reglerne og opskriften på et lovligt samtykke. Der er mulighed for at stille spørgsmål.

26nov24 Nyhedsmails 1300x866px
Fra
26. november 2024 - 09:00
Til
26. november 2024 - 09:45
Sted
Online
Tilmelding
Nederst på siden

Du ved det sikkert godt. Man må ikke sende markedsføringsmails til nogen, som ikke har bedt om det. Med andre ord: Spam er forbudt og bøderne for overtrædelse af reglerne er enorme.

Og hvordan er det nu med afholdelse af konkurrencer, tagging, ”tip en ven” mv. – er det også markedsføring, som kræver samtykke?

Reglerne har været der i mange år, men til trods for det, er mange i tvivl om, hvornår de gælder, og vi får ofte spørgsmål om emnet i DM&T.

På dette webinar giver vi et kort overblik over:

  • Spamreglen – B2B og B2C

  • Hvordan må man indhente et samtykke?

  • Brug af konkurrencer og samtykke fx på sociale medier

  • Hvordan må man henvende sig til tidligere kunder?

  • Samspillet mellem spamreglerne i markedsføringsloven og samtykke efter GDPR-reglerne

  • Udvidelse/opdatering af samtykke

  • Forældelse af samtykke

  • Konsekvenserne ved at overtræde reglerne

Tilmeld dig her

Vil du høre mere?

Ræk endeligt ud og lad os hjælpe dig videre.

Camilla Christensen
Camilla Christensen

Juridisk chef, advokat (L)

97117245

cc@dmogt.dk

camilla2310