Hvornår må man sende nyhedsmails og anden markedsføring til sine kunder?
Sender I nyhedsmails til jeres kunder? Og har I indhentet lovligt samtykke hertil? På dette webinar giver vi dig et overblik over reglerne og opskriften på et lovligt samtykke. Der er mulighed for at stille spørgsmål.
- Fra
- 26. november 2024 - 09:00
- Til
- 26. november 2024 - 09:45
- Sted
- Online
- Tilmelding
- Nederst på siden
Du ved det sikkert godt. Man må ikke sende markedsføringsmails til nogen, som ikke har bedt om det. Med andre ord: Spam er forbudt og bøderne for overtrædelse af reglerne er enorme.
Og hvordan er det nu med afholdelse af konkurrencer, tagging, ”tip en ven” mv. – er det også markedsføring, som kræver samtykke?
Reglerne har været der i mange år, men til trods for det, er mange i tvivl om, hvornår de gælder, og vi får ofte spørgsmål om emnet i DM&T.
På dette webinar giver vi et kort overblik over:
Spamreglen – B2B og B2C
Hvordan må man indhente et samtykke?
Brug af konkurrencer og samtykke fx på sociale medier
Hvordan må man henvende sig til tidligere kunder?
Samspillet mellem spamreglerne i markedsføringsloven og samtykke efter GDPR-reglerne
Udvidelse/opdatering af samtykke
Forældelse af samtykke
Konsekvenserne ved at overtræde reglerne