Har I styr på jeres returneringer?
Mange mode- og sportsbrands kæmper med høje returrater og ineffektive returprocesser. Uden indsigt i returdata og en struktureret tilgang kan omkostningerne hurtigt løbe løbsk – men det behøver heldigvis ikke at være sådan. På dette seminar får du et indblik i, hvordan BESTSELLER og virksomheden Float tackler returudfordringer i modebranchen.

- Fra
- 2. April 2025 - 09:00
- Til
- 2. April 2025 - 11:30
- Sted
- DM&T, Birk Center Park 38, Herning
- Tilmelding
- Nederst på siden
På dette seminar giver vi et indblik i, hvordan I kan lære at tackle returudfordringer ved at arbejde strategisk med dem. Til at gøre dig klogere på emnet har vi inviteret en række eksperter, som med hver deres baggrund vil dele best practices og give konkrete værktøjer til, hvordan I kan reducere jeres returneringer og skabe handling på baggrund af data. Du kan læse mere om oplægsholderne nederst i teksten.
Vi dykker ned i:
Fundamentet for en effektiv returproces
Hvorfor dataanalyse er afgørende
Hvordan førende brands reducerer deres returrater
Returens rolle i customer lifetime value
Oplægsholdere
Anders Frost Nygård, Head of Ecommerce distribution & Partners i BESTSELLER, vil give et indblik i, hvordan BESTSELLER arbejder strategisk med returneringer. Med sine 9 års anciennitet i BESTSELLER har Anders en central funktion i virksomheden, hvor han er en del af E-commerce ledergruppen, som servicerer alle mærker i porteføljen. Derudover er han ansvarlig for budget ift. at sikre de laveste fragt-rater samt hurtigste og pålidelige leadtimes, ligesom han er ansvarlig for flere elementer af kunderejsen efter køb, bl.a. online retur-portalen. De seneste år er han trådt ind i en mere kommerciel rolle, hvor han også har ansvaret for virksomhedens partnersalg på flere af de store markedspladser som Zalando, About You, ASOS osv.
Christian Alexander Endresen, Co-founder af Float, arbejder med returns management software til mode- og sportsbranchen. Han har udviklet en software til at automatisere returprocesser, konvertere refunderinger til ombytninger og benytte data til at sænke returrater. Christian er specialiseret udelukkende i retur inden for mode og sport. Kunder inkluderer brands som Intersport, Molly og My, Stine Goya, liiteGuard, Skall Studio og Baum und Pferdgarten
Frank Buchmann, Direktør og medejer af GreenWay Logistics, samt strategisk fragtpartner hos DM&T, har opbygget en solid erfaring med fragtløsninger for mode- og livstilsvirksomheder. Frank rådgiver om strategiske fragt- og logistikvalg og specialiserer sig blandt andet i at reducere omkostninger, forbedre leveringssikkerhed, og sikre konkurrencedygtige vilkår i branchen.
Pris
Det er gratis at deltage og alle er velkomne.