CIFF Kids ændrer format
En relancering skal gøre det nemmere for udstillerne at fokusere på at præsentere og sælge varer på CIFF Kids. Det nye koncept betyder fast placering plug & play-løsninger og et stort fokus på at lokke interessante gæster til fra Nordtyskland, Storbritannien og Norden.

CIFF Kids står fra den kommende sæson over for en relancering, der skal skabe en mere forenklet messe, der fokuserer skarpt på Storbritannien, Nordtyskland og Norden.
Arrangørerne fortæller, at bevæggrunden for at relancere messenat gøre CIFF Kids mere tilgængelig, effektiv og kommercielt relevant. Som følge af relanceringen har man introduceret en ny prisstruktur for at sikre plads til upcoming brands, de entreprenante designere på vej frem samt betroede partnere gennem mange år, skriver arrangørerne.
"Vi er optimistiske med hensyn til børnetøjets fremtid, fordi vi tror, at den næste generation af forbrugere vil fortsætte med at søger kvalitet, skæve detaljer og den umiskendelige Scandi-cool æstetik. CIFF Kids 2.0 er vores svar på et marked i forandring - en energisk, forretningsfokuseret platform bygget i tæt dialog med branchens ledere. Det er vejen frem, og vi er kun lige begyndt," siger CIFF’s direktør Sofie Dolva om initiativet.
Messen tilbyder nu en fast placering og en fuldt udstyret Plug & Play-standløsning med skinner, belysning, strøm, brandskiltning og tydelige gulvmarkeringer. Det skal give de udstillende brands plads til at fokusere på det, de er bedst til: at fremvise fantastiske produkter. CIFF oplyser i øvrigt, at den nye løsning er blevet til med input fra en række børnetøjsmærker.
Selvom konceptet ændres, forbliver CIFF Kids en del af CIFF på de samme datoer, så der er mulighed for at opnår synergi med indkøbere, der ikke udelukkende kommer for børnetøjet.
En af de børnetøjsvirksomheder, der vil være at finde på CIFF Kids 2.0, er Brands4Kids, der har 12 forskellige brands i porteføljen. Her betoner eksportchef Martin Uhre betydningen af de fysiske messer.
”Vi ser stadig vigtigheden af at møde vores kunder ansigt til ansigt. Det giver den bedste oplevelse for indkøberne og en bedre fornemmelse af produkterne og deres kvaliteter,” siger han og fortsætter:
"Vi vil gerne være synlige der, hvor vores kunder er, og som branche skal vi stå sammen og vise, hvad danske børnetøjsbranche for. Vi glæder os til at møde nye kunder, men vi tror også, at messen gradvist vil udvikle sig til mere at være en ordreplatform frem for blot en inspirationskilde for eksisterende kunder. Med de nye tiltag på vej tror vi på, at CIFF Kids også fremover vil være en prioriteret børnetøjsmesse."
CIFF Kids og CIFF finder sted den 5-7. august under Copenhagen Fashion Week.